Reetta Keisanen, projektipäällikkö, Sustainable Mobility
“Liikunnallisena ihmisenä minulle on merkityksellistä, että voin liikennesuunnittelun kautta edistää terveyttä ja kannustaa ihmisiä liikkumaan.”
Reetta Keisanen, projektipäällikkö, Sustainable Mobility
Katso avoimet työpaikat
Reetta Keisanen
Projektipäällikkö, pyöräliikenne ja kestävä liikkuminen
T: +358 50 3460522Työnkuvani
Työtä kansanterveyden eteen
Tanska on pyöräilyn edelläkävijämaa, ja tanskalaistaustaisena yrityksenä Rambollilla työskentelee iso tiimi pyöräliikenteen kehittämisessä. Työni on kiinnostavaa, motivoivaa ja kansainvälistä. Muista maista saa apuja ja ideoita, ja yhteistyöhön kannustetaan.
Tulin Rambollille Helsingin kaupungin liikennesuunnittelusta, jossa toimin pyöräilykoordinaattorina. Opiskelin suunnittelumaantiedettä Helsingin yliopistossa ja kesätöissä YTV:llä heräsi kiinnostus liikennesuunnitteluun, joka tarkentui myöhemmin pyöräliikenteen kehittämiseen. Kestävä kehitys on minulle tärkeää, ja pyöräliikenteellä voidaan vaikuttaa moneen, kuten vähentää ilmansaasteita ja edistää terveyttä. Liikunnallisena ihmisenä se on minulle merkityksellistä. Uskon, että liike on lääke, ja nyt saan työssäni lääkitä ihmisiä jatkuvasti!
Työ joustaa Helsingistä Kolariin
Rambollilla on dynaamiset, mutta järjestelmälliset toimintatavat. Voin luottaa siihen, että kollega hoitaa osuutensa ajallaan. Smart Mobility -osastollamme suunnitellaan pyöräliikenteen lisäksi myös jalankulkua ja joukkoliikennettä sekä digitaalisia palveluita liikenteen tueksi.
Asuin jo ennen koronaa osittain Kolarissa Ylläksellä, mutta etätyöhön siirtymisen myötä muutin sinne pysyvästi. Käyn pääkaupunkiseudulla työmatkoilla, mutta kotona ollessani voin nauttia laskettelusta ja tunturimaisemista. Ylipäätään vapaa-aika ja työ ovat hyvin yhteensovitettavissa, sillä projektityössä voin vaikuttaa aikatauluihin myös itse.
Panostukset pyöräliikenteeseen kasvavat
Rambollin arvot ovat linjassa omieni kanssa. Itselleni korostuu erityisesti erilaisuuden kunnioitus ja tasa-arvo. Myös työn ilo ja innostus ovat minulle tärkeitä.Liikennesuunnittelussa tarvitaan rohkeita avauksia. Muun muassa sähkö- ja kuormapyöräilyn kasvu lisää vaatimustasoa koko liikenneinfralle. Pyöräiltävät matkat pitenevät, joten reittien on oltava jatkuvia ja yhtenäisiä. Ilokseni näen, että yhä useammat kunnat Suomessakin haluavat panostaa pyöräliikenteen kehittämiseen.
